Spływ Kajakowy czerwiec  2018r

19 czerwca 2018 roku w przepięknych  okolicznościach przyrody i przy wspaniałej pogodzie odbył się kolejny spływ kajakowy SEiRP przy KPP w Szczytnie. Spływ rozpoczął się w miejscowości Jeleniowo gm. Dźwierzuty a następnie przebiegał trasą: Tejstowo-Gant-Białe aż do stanicy wodnej w Bieńkach.

Humor i zabawa dopisywały uczestnikom przez cały czas, a nieobecni maja czego żałować.

„Majówka w Ustce”

Dzień 1 maja, dawniej kojarzył  nam się z pochodami i świętem ludzi pracujących. Obecnie kojarzy nam się z kiełbaską skwierczącą na grilu i zimnym piwku, chłodzonym na płytkim brzegu jeziora.  Nam ten dzień minął na wyczekiwaniu. Z niecierpliwością wyczekiwaliśmy na informację czy wypłyniemy na Bałtyk. I w końcu o godzinie 14.00 jest – wypływamy!

Telefony poszły w ruch i o godzinie 20.00 cała ekipa (łącznie 9 osób) gotowa do wyjazdu. Spokojna jazda, 6 godzin i na miejscu. Port w Ustce przywitał nas skrzeczącymi mewami oraz lekko rozkołysanym morzem. Z rana trochę perypetii (niezależnych od nas), ale w końcu udało się wyjść w morze. Trzy godziny płynięcia na łowisko po czym pierwsze rzuty i pierwsze dorsze na pokładzie. Pogoda słoneczna, wiatr cichł z godziny na godzinę opalenizna przybierała na kolorze. Przyjmowane płyny nie pozwalały się odwodnić więc czego więcej potrzeba? Za czasów rzymskiego Cezara mówili, że potrzeba chleba i igrzysk więc i my uznaliśmy, że te dwie rzeczy by się nam przydały. Z chlebem nie było problemu bo kucharz na śniadanie zaserwował kiełbaskę na gorąco a na obiad gorące flaki. Z tymi igrzyskami było różnie, bo rzezi w wyciąganiu dorsza nie było. Najlepszy na kutrze złowił 50 sztuk dorsza ale sporo osób złowiło pomiędzy 10 a 20 sztuk. Dlaczego taka rozbieżność? Ano jak mówi stare przysłowie wędkarskie „łowić to trza umić”. A tak na poważnie, to wpływ na to miała różnica w sprzęcie, technice łowienia i łut przysłowiowego szczęścia. No cóż w końcu pojechaliśmy na ryby nie po ryby. Następnym razem będzie lepiej.

Dla mnie majówka była udana. Było wszystko co na normalnej majówce czyli: kiełbaska choć z wody a nie grila i zimne piwko schłodzone w Bałtyku a nie w jeziorze. Była też rybka i wędkarska zabawa. Było też to co najważniejsze czyli miło spędzony czas w towarzystwie przyjaciół. I to jest podstawa udanej majówki.

Więcej zdjęć w galerii

„Śledziobranie”

Tego to jeszcze nie było. Było już „miodobranie”, „grzybobranie” ale „śledziobranie”?  Okazuje się, że i taką imprezę można przeżyć.

Wtorek 10 kwietnia 2018r, godzina 03.30 wyjazd do Sobieszewa na „śledziobranie”. Pakujemy się w busa i śmigamy na siódemkę w stronę Gdańska. Jak zwykle sielankowa atmosfera i opowiadanie bajek kto złowił największą rybę. Kolega Andrzej opowiadał, jak  to złowił Junaka, któremu ciągle paliły się  światła i sypał kawałami przez całą  drogę. Ubaw po  pachy, jak kto nie wierzy to zapraszam do wspólnego wyjazdu. Przyjazd do Sobieszewa, szybki ubiór kombinezonów, pakowanie sprzętu i szpula na łowisko. Płyniemy starą Wisłą, do ujścia do Zatoki Gdańskiej. Po półgodzinnym płynięciu, przed nami ukazał się piękny widok portu w Gdańsku i las łódek mniejszych i większych z wędkarzami, którzy tak jak my, przyjechali na „śledziobranie”. Szukamy dogodnego miejsca do zakotwiczenia i po wrzuceniu kupy żelastwa do wody, zaczęła się zabawa a raczej jak to mówi kolega Mirek, zaczęła się rzeź. Głębokość 3 metry, zestawy poszły do wody. Nie zdążyły dotrzeć do dna, a tu już pierwsze śledzie szarpały nasze przynęty. Raz po raz wyciągaliśmy po kilka śledzi na zestaw. Rekord to sześć śledzi za jednym wpuszczeniem zestawu do wody. Po czterech godzinach nieprzerwanego łowienia, miałem już dość. Ramiona odczuwały ciągłe wyciąganie złowionych ryb, a  miejsca w skrzynce zaczęło brakować.

Ale gdy w lesie jest wysyp grzybów to przestajemy je zbierać choć rosną obok naszych nóg? Oczywiście, że nie.  My też nie przestaliśmy łowić a następne skrzynki zaczęły zapełniać się dorodnym śledziem. Jednak Neptun był dla nas mało łaskawy. Widząc co wyczyniamy z jego rybami, postanowił zakończyć naszą zabawę. Przegryzł nam linkę od kotwicy i uniemożliwił dalsze łowienie. Pozbawieni kotwicy, uznaliśmy, że nie ma już możliwości dalszego łowienia, więc decyzja mogła być tylko jedna – wracamy do miejsca wypłynięcia. Trochę było szkoda, bo godzina była wczesna (ok. 14.00) i jeszcze wiele śledzi  można było złowić, ale  i tak nikt nie narzekał. Wynik po około 50 kg śledzia na łepka to i tak wiele więcej niż się spodziewaliśmy. Po spłynięciu do brzegu, płukanie ryb, pakowanie sprzętu  i oczywiście uzupełnienie poziomu płynów w organizmie aby człowiek się nie odwodnił. O 21.00 ucałowałem już żonę i tak zakończyła się moja przygoda.

Pierwszy raz uczestniczyłem w „śledziobraniu” i pewnie nie ostatni. Już umówiliśmy się  na przyszły wypad, ale to dopiero za rok.  Jednak to nie ostatnia zabawa w tym roku. Już za kilkanaście dni, a dokładnie 1 maja, całą ekipą Emerytów z naszego Stowarzyszenia  jedziemy do Ustki męczyć dorsze. Oj będzie się działo!!!

Więcej zdjęć w galerii.

Walne zebranie Koła

W dniu 10 marca 2018 roku w świetlicy KPP w Szczytnie odbyło się walne zebranie sprawozdawczo-wyborcze SE i RP przy KPP w Szczytnie.

Zebranie otworzył ustępujący Prezes Stowarzyszenia Stanisław Pasuszek który po przywitaniu zebranych przedstawił sprawozdanie z działalności koła za 2017 rok oraz podsumował działalność Zarządu z okres całej kadencji.

Zebrani członkowie jednogłośnie przyjęli sprawozdanie z działalności koła i  sprawozdanie finansowe oraz udzielili absolutorium dla ustępującego zarządu.

W dalszej kolejności odbyły się wybory zarządu i komisji rewizyjnej na nową kadencję. Ponownie na stanowisko Prezesa wybrany został Stanisław Pastuszek, a przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został Mirosław Mierzejewski, (w zakładce Zarząd umieszczono aktualne dane zarządu i komisji  rewizyjnej koła).

Na zakończenie odbyła się swobodna dyskusja oraz zaplanowano wstępnie dalsze działania Koła na 2018 rok.

W galerii umieszczono zdjęcia z zebrania

Spotkanie Opłatkowe

W dniu 09.12.2017rw rest Pryma w Szczytnie  odbyło się coroczne spotkanie opłatkowe członków SE i RP przy KPP w Szczytnie.

Spotkanie rozpoczął Prezes Stowarzyszenia Stanisław Pastuszek przedstawiając dane dotyczące ilości członków koła oraz działalności w 2017 roku.

W dalszej kolejności wręczono legitymacje nowoprzyjętym do Stowarzyszenia tj.

Arkadiuszowi Niwińskiemu, Ireneuszowi Osłowskiemu i Zbylutowi Szyposz.

Spotkanie trwało kilka godzin w trakcie których wspominano wspólna służbę, nawiązywano nowe znajomości jak tez odnawiano te wcześniejsze.

W galerii zdjęcia ze spotkania.

Wędkowanie na Bałtyku

Nasz kolega Roman Żokowski zaprasza członków stowarzyszenia  do miłego spędzania czasu na wędkowaniu. Jest to wspaniały wypoczynek nad Bałtykiem dla całych rodzin.  Wszelkich informacji co do wyjazdów oraz związanych z tym kosztów można uzyskać pod podanym nr telefonu.

Chcesz zobaczyć, jak wędkują prawdziwi twardziele?!

Wyprawy wędkarskie do Władysławowa, Ustki
i na duńską wyspę Bornholm.

Zapewniamy transport i wspaniałą zabawę
oraz piękne widoki wschodu i zachodu słońca.

Poczuj smak przygody i dołącz do nas.

Jeśli Masz wątpliwości zadzwoń, udzielę

Wszelkich informacji i służę pomocą!

Gorąco polecam!!!                  Roman Żokowski, tel. 693 488 766

WYPRAWA WĘDKARSKA NA WYSPĘ BORNHOLM

11 wrzesnia 2016 roku około godz.13.00, my członkowie Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów przy KPP Szczytno, wspólnie z naszymi kolegami wędkarzami ze Szczytna, wybraliśmy się na rejs wędkarski na duńską wyspę Bornholm. Do portu w Kołobrzegu dotarliśmy około godz.21.00. Po zaokrętowaniu się na kutrze "James Cook" i spożyciu kolacji, około godz. 24.00 wypłyneliśmy w kierunku Bornholmu.

Do wyspy dotarlismy następnego dnia około godz. 6.00. Skoro świt rozpoczęliśmy wędkowanie. Pierwszy dzień wędkowania nie był zbyt obfity. Ryby trafiały sie często ale były to ryby niewymiarowe (35 cm wymiar ochronny) i trafiały spowrotem do morza. Oprócz małych dorszy trafiały sie również diabły morskie (na zdjeciu), które pozostajapod ochroną.

Po średnio udanych połowach, około godz.17.00 zacumowaliśmy w porcie Nexeo. Po zejściu na ląd odbyliśmy spacer po miasteczku Nexeo. Miasteczko archtektonicznie ciekawe. Wąskie uliczki, niska stara zabudowa i co najbardziej rzuciło sie w oczy to wyludnione ulice. Po powrocie do portu, kolacja na nabrzeżu przygotowana przez kurzarza Edka. Super kucharz dbał o nas i w dzień i w nocy. Po kolacji do późnych godzin nocnych trwały rozmowy

i dyskusje na tematy wędkarskie  ale i nie tylko.

13 września około godz. 4.00 szyper Mietek wyprowadził kuter z portu i udał się na łowisko. Po godz. 5.20 dopłynął na łowisko i w tym czasie mogliśmy obserwować piekny wschód słońca nad Bałtykiem. Dech zapiera w piersi. Rozpoczeliśmy wędkowanie i na pierwszą rybę nie trzeba było długo czekać. Tym razem trafiały się większe sztuki dorsza. Małe tzw. "bolki" (nie mylić z TW "Bolek") odpłynęły. Rozpoczęło się prawdziwe wędkowanie takie na jakie liczyliśmy od początku. Kolega Piotr Mikosza za jednym zacieciem wyciągnął dwa dorszetzw. "dublet" o wadze 3 i 2 kg. Kolega Zenek Szydlik za jednym wyciądnieciem wyjął trzy dorsze tzw. "triplet"o wadze 2+2+2,2 kg. Najwiekszego dorsza złowił jednak mistrz polowania czyli Piotr Tumiński. Jego dorsz ważył 3,6 kg. Złowił on też najwiekszą ilość ryb tj. 60 sztuk dorsza. Około godz.17.00 dotarliśmy do portu w Kołobrzegu. Do Szczytna wrócilismy około godz. 1.00. Tak zakończyła się nasza przygoda wędkarska na wyspie Bornholm. Najwazniejsze, że pogoda i humory dopisały. Wszscy sa zadowoleni z wyprawy i juz planujemy nastepny wyjazd. Kto się nie zdecydował niech żałuje.

W wyprawie uczestniczyli:

Andrzej Karczmarski, Janusz Sieja, Roman Żokowski, Piotr Żyra, Piotr Mikosza, Piotr Tumiński, Zenek Szydlik, Janek Abramczyk, Przemek Dziczek

W galerii wszystkie zdjęcia z wyprawy.

Spływ Kajakowy

W sobotę 4 czerwca odbył się kolejny spływ kajakowy zorganizowany przez SEiRP przy KPP Szczytno.

Spływ odbył się w okolicach miejscowości Jeleniowo gm. Dźwierzuty w przepięknym otoczeniu przyrody i wspaniałej pogodzie.

W spotkaniu udział wzięli nie tylko członkowie naszego stowarzyszenia ale też osoby zaprzyjaźnione i członkowie rodzin. Wspaniała zabawa i wyśmienita atmosfera spływu pozwoliła na zintegrowanie się wielopokoleniowego towarzystwa.

W galerii zdjęcia ze spływu.

Majówka 2016

W dniu 14 maja 2016 roku w miejscowości Sasek Mały odbyła się majówka zorganizowana przez SEiRP przy KPP w Szczytnie.

W spotkaniu integracyjnym udział wzięli nie tylko członkowie koła ale też zaprzyjaźnieni goście.

Honorowym uczestnikiem spotkania był senior koła Stanisław Lachtara.

W atmosferze wspomnień i zabawy spotkanie trwało do godzin wieczornych.

W galerii umieszczono zdjęcia ze spotkania.

Zebranie sprawozdawcze SEiRP przy KPP Szczytno

W dniu 12.03.2016 roku na świetlicy KPP w Szczytnie odbyło się walne zebranie członków SEiRP przy KPP w Szczytnie.

Zebranie zainicjował Prezes Stanisław Pastuszek który przywitał zebranych oraz przedstawił stan ilościowy członków koła (koło liczy 60 członków w tym 3 seniorów i 1 osoba wspierająca) , oraz przedłożył sprawozdanie z działalności zarządu za 2015 rok.

Skarbnik koła Mieczysław Dębek przedstawił stan finansów koła, jego przychody i rozchody oraz udzieli informacji co do ściągalności składek członkowskich.

Następnie głos zabrał przewodniczący komisji rewizyjnej koła Mirosław Mierzejewski. Przedstawił on

sprawozdanie komisji oraz wniósł o udzielenie absolutorium dla zarządu.

Zarząd koło w jednomyślnym głosowaniu jego członków otrzymał absolutorium za 2015 rok.

Następnie ponownie zabrał głos Prezes koła ST. Pastuszek i przedstawił plan pracy koła na 2016rok tj.

- w dalszym ciągu zebrania zarządu koła odbywać się będą w 1 środę miesiąca o godz. 11.00 na świetlicy KPP Szczytno w zebraniach tych mogą brać udział wszyscy członkowie koła,

- planowane jest zorganizowanie 5 cyklicznych imprez integracyjnych tj. majówki, spływu kajakowego, rajdu rowerowego, grzybobrania i spotkania opłatkowego,

- nawiązanie kontaktu i współpraca z NSZZP przy KPP Szczytno,

- utrzymywanie kontaktów innymi kołami emeryckimi,

- utrzymywanie kontaktów i współpraca z kierownictwem KPP Szczytno,

- udzielanie pomocy w sprawach socjalno-bytowych dla członków koła

Spotkanie opłatkowe

W dniu 12 grudnia 2015 roku w Rest. Pryma w Szczytnie odbyło się Spotkanie Opłatkowe członków SEiRP przy KPP w Szczytnie w spotkaniu wziął również Komendant Powiatowy Policji w Szczytnie insp. Cezary Gołota.

Spotkanie rozpoczął prezes stowarzyszenia Stanisław Pastuszek referując prace zarządu w 2015 roku, skład ilościowy szczycieńskiego koła oraz przedstawiając nowoprzyjętych członków którym wręczono legitymacje tj. Małgorzatę Gutowską, Jacka Jeznacha, Jacka Sokołowskiego .

Następnie złożył życzenia świąteczne i noworoczne dla wszystkich członków i ich rodzin.

W trakcie spotkania uhonorowano długoletnich członków stowarzyszenia „Medalami 25-lecia Powstania Stowarzyszenia” otrzymali je: Hubert Jasionowski, Jan Dominik, Stanisław Lachtara, Władysław Dziergiewicz, Stefan Łomiak, Waldemar Pawlak, Mirosław Rybicki i Saturnin Romanowski.

Za bardzo dobrą współpracę i wspieranie stowarzyszenia takim samym medalem uhonorowano insp. Cezarego Gołotę.

Po części oficjalne biesiadowano przy stołach wspominając lata służby oraz zapoznawano się pomiędzy starszymi i nowo przyjętymi emerytami.

Zdjęcia ze spotkania umieszczono w Galerii.

Święto pieczonego ziemniaka

W minioną sobotę tj. 14 listopada 2015 roku w miejscowości Sasek Mały odbyło się kolejne spotkanie integracyjne SEiRP przy KPP w Szczytnie.

Spotkanie rozpoczęto ogniskiem i przepyszną grochówką oraz pieczeniem kiełbasek. Następnie dalsza jego część odbyła się na sali biesiadnej jak też na sportowo przy stole do tenisa. Oczywiście nie obeszło się też bez świetnej zabawy na parkiecie tanecznym.

W galerii zamieszczono zdjęcia ze spotkania.

Spływ Kajakowy

W dniu 06 czerwca 2015 roku  Brabancką Strugą koło miejscowości Jeleniowo odbył się spływ kajakowy organizowany przez SE i RP przy KPP w Szczytnie. W cudnych okolicznościach przyrody przy czystej przejrzystej wodzie w moczeniu wioseł uczestniczyło 12 osób w 6 kajakach: członkowie stowarzyszenia z rodzinami i znajomymi. Były przygody , wpadki do wody i wspaniała pogoda.

W galerii zamieszczono zdjęcia ze spływu.

Majówka

Wzorem lat ubiegłych w dniu 16 maja 2015r w Sasku Małym odbyło się spotkanie integracyjne SEiRP przy KPP w Szczytnie.

Pierwsza część spotkania odbyła się przy ognisku gdzie pieczono kiełbaski oraz przywitano nowego członka stowarzyszenia Andrzeja Parciaka.

Następnie po spacerze nad pobliskie jezioro dalsza część imprezy odbyła się w gospodarstwie agroturystycznym przy suto zastawionych stołach i tańcach na parkiecie.

Zdjęcia dostępne w galerii.